Opprop for Hordfast
Næringslivet står samla. Her ved Helge Ingelstad i LACO AS, Jan Erik Kjerpeseth i Sparebanken Vest, Ingrid Solheim i StS Group, Tom Christer Nilsen i Bergen Næringsråd og Jan Ertsvåg i Aker Solutions.

Næringslivet med Hordfastkrav til regjeringa

12.02.2024 | Tekst: Torbjørn Brosvik
Næringslivet på Vestlandet går no saman med eit felles krav om at regjeringa MÅ prioritere Hordfast i første periode i ny Nasjonal Transportplan. - Om ikkje Regjeringa Støre prioriterer Hordfast, har dei gitt opp Vestlandet, er den klare meldinga!
"Lukkast Vestlandet, lukkast Noreg," er orda til både statsminister Jonas Gahr Støre og næringsminister Jan Christian Vestre. Men for at Vestlandet skal kunne lukkast, MÅ Hordfast byggast, meiner mange av dei mest viktige bedriftene og næringslivsaktørane på Vestlandet. Etter signal om at dette viktige vegprosjektet ser ut til å forsvinne ut av Nasjonal Transportplan (NTP), har dei no gått saman om eit felles opprop retta direkte til statsministeren, samferdsleministeren og næringsministeren.

- Utan Hordfast blir Vestlandet hengande etter. I noverande NTP ligg Hordfast inne som eit av dei to mest lønsame prosjekta i landet. Derfor er det vårt urokkelige krav at Regjeringa prioriterer Hordfast i første periode i ny NTP, seier Monica Mæland, administrerande direktør i Bergen Næringsråd.

- Det er langs aksen mellom Bergen og Stavanger mykje av den største verdiskapinga vil skje i åra framover, knytt til ressursane i havet og langs kysten. E39 er livsnerven på Vestlandet, og den viktigaste eksportvegen i Noreg. Snart kan du køyre på motorvei langs kysten frå Oslo til Haugesund. Utan Hordfast blir det full stopp ved Sandvikvåg før Bergen. Det vil får store konsekvensar, seier Jan Ertsvåg, Senior Vice President Yards i Aker Solutions.

- Hordfast vil sikre arbeidsplassar og framtidig verdiskaping, ikkje berre på Vestlandet, men i heile Norge! Regjeringa kan ikkje stikke kjeppar i hjula for dette, seier Helge Singelstad, administrerande direktør i LACO AS.

- Kompetansemiljø trivst i kvarandre sitt selskap og med Rogfast og Hordfast kan ein velge å bu nær ressursane. Det vil bidra til at Norge får ein strerk region utanfor Oslo-området, som skaper nærleik mellom ein million menneske og 600 000 arbeidsplassar, seier CEO Ingrid Solheim i STS Group.

- Hordfast er eit prosjekt som kjem til å utløyse langt meir enn det vi klarer å sjå konturane av, og kjem til å bli endå viktigare når det er realisert enn vi evner å sjå for oss i dag. No MÅ vi kreve at Hordfast blir realisert innan fornuftig tid. Det er heilt avgjerande for at regionen skal lukkast, og for at Norge skal lukkast, seier Jan Erik Kjerpeseth, administrerande direktør i Sparebanken Vest.


Her er sjølve oppropet:
 

Dersom Regjeringen Støre ikke prioriterer Hordfast i Nasjonal Transportplan, har de gitt opp Vestlandet.  

Uten Hordfast blir Vestlandet hengende etter. Vårt urokkelige krav er at Regjeringen prioriterer Hordfast i første periode i ny Nasjonal Transportplan.  

 

«Lykkes Vestlandet, lykkes Norge» er ordene til både statsminister Jonas Gahr Støre og næringsminister Jan Christian Vestre. Men dersom Vestlandet skal lykkes, må Hordfast bygges.  

 

Derfor er det umulig å legge frem en ny Nasjonal transportplan uten å prioritere Hordfast, som ligger i nåværende transportplan som ett av de to mest lønnsomme prosjektene i landet.  

 

Hvis Regjeringen tar Hordfast ut av Nasjonal Transportplan, går de bort fra sitt løfte om å styrke Vestlandet. Vi aksepterer ikke at vår region settes på sidelinjen.  

 

Derfor må Hordfast realiseres nå: 

  • Med Rogfast og Hordfast vil reisetiden mellom Bergen og Stavanger bli redusert fra 4,5 til 2 timer  

  • Hordfast vil sikre arbeidsplasser, industrisatsing, omstilling og fremtidig verdiskaping – ikke bare på Vestlandet, men for hele Norge! 

  • Hordfast vil gi stor samfunnsnytte og redusert energiforbruk. 

  • E39 er livsnerven på Vestlandet, og Norges viktigste eksportvei. I dag er gjennomsnittsfarten under 38 km/t, i tillegg til at den stenges hvert 20 minutt og store deler av natten.  

  • Snart kan vi kjøre på motorveier langs kysten fra Oslo til Haugesund. Uten Hordfast blir det full stopp ved Sandvikvåg på Stord.  

 

Uten Hordfast: 

 

Tap for Vestlandet  

Hordfast er den nødvendige oppfølgingen av den nye veien mellom Bergen-Os og E39 Rogfast fra Stavanger til Haugalandet. Modernisering av industriaksen mellom Bergen og Stavanger er avgjørende for å bygge sammen Vestlandet.  

 

Med Rogfast får innbyggerne i mange kommuner i Vestland mye kortere vei til Stavanger enn til Bergen. Uten Hordfast splittes Norges viktigste region for verdiskaping og eksport.  

 

Hordfast og Rogfast vil føre til en stor reduksjon i flytrafikk mellom Bergen, Stavanger og Haugesund. Hordfast alene vil erstatte 8 - 9 store energikrevende ferjer og hurtigbåter.  

 

Tap for Norge 

Hordfast vil halvere reisetiden mellom Bergen og Stavanger fra over 4,5 til 2 timer. Dette vil gi større og attraktive bo- og arbeidsmarkeder mellom de to byene, med en million mennesker tett på nasjonens framtidige viktige ressurs, kysten og havet. I tillegg til samfunnsnytten vil Hordfast gi en verdiskapingsgevinst for hele Norge! Hordfast er det nest mest lønnsomme prosjektet i hele landet.  

 
Tap av arbeidsplasser 
Uten Hordfast vil næringslivet på Vestlandet oppleve stor usikkerhet for tusenvis av arbeidsplasser og for videre utvikling. Nå står bedriftene i stor-regionen opp sammen i håp om å vekke Regjeringen! Det er på Vestlandet eksportnæringene finnes og den største verdiskapingen skjer. Regjeringen må forstå at fremtidens verdiskaping i Norge er helt avhengig av Hordfast! 




Frå venstre: Tom Christer Nilsen i Bergen Næringsråd, Jan Erstvåg i Aker Solutions og Torbjørn Brosvik i Stord Næringsråd.

Oppropet er signert av:
 

Regiondir. Helene Frihammer, NHO Vestland

Regiondir. Tone Grindeland, NHO Rogaland

Konsernsjef Jan Erik Kjerpeseth, Sparebanken Vest

Verftsdirektør Jan Ertesvåg, Aker Solutions AS

Styreleder Arne Møgster, Lerøy Seafood Group

Adm. dir. Ingrid Solheim, STS Gruppen AS

Adm. dir. Hans-Petter Nesse, Wartsila Norway AS

Konsernsjef Jakob Særsten, LOS Gruppen AS

Adm. dir. Helge Gjøsæter, Leirvik AS

Adm. dir. Helge Singelstad, LACO AS.

Fabrikksjef Arne Martin Kjærland, Hydro Aluminium Karmøy As

Direktør Olav Bådsvik, Equinor - Kårstø

Konsernsjef Pablo Barrera, Haugaland Kraft AS

Havnedirektør Tore Gautesen, Karmsund Havn

Konsernsjef Linda Aase, Bremnes Seashore As

Adm. dir. Øystein Matre, Westcon AS

Daglig leder Torbjørn Brosvik, Stord Næringsråd

Daglig leder Nina Ingvaldsen, Bømlo Næringsråd

Adm. dir. Monica Mæland, Bergen Næringsråd

Adm. dir. Bernt Jæger, Næringsforeningen Haugalandet

Adm. dir. Harald Minge, Næringsforeningen i Stavanger

Samferdsle

LES FLEIRE NYHENDE